Villanyszerelés hírek

Hogyan érhet többet termékünk, szolgáltatásunk a világítástól?
2024.07.15
Kategória: Hírek
A sikeres vendéglátóipari márka megteremtésének kulcsa az emberi érzelmek megértése és annak megértése, hogy ezek hogyan irányítják a döntéshozatalunkat. Amikor belépünk egy helyiségbe, minden érzékszervünk működésbe lép, és az érzékszerveink segítségével hozunk ítéletet. Az embereknél a neokortex (az agy érzékelő része) 60%-át a vizuális ingerek (látás) feldolgozására használjuk, a következő domináns érzékszerv a hallás, amely körülbelül 13%-ot tesz ki. Ennyire súlyoz bennünket az, amit látunk, és ezt befolyásolja az, hogy milyen fény esik egy térre, és milyen minőségű a fény.

Ezért, ha egy vendéglátóhelyiség nem jól megvilágított, és az ügyfél csalódottan lép be abba a térbe, azonnal elvesztette a kapcsolatot és a márkával való vonzást. Ez pedig pénzben is kifejezhető - mennyire sikeresen működik a tér.

A szövetek és a felületek viszonylag könnyen megváltoztathatók vagy módosíthatók, de a világítás megváltoztatása (ha egy projekt már befejeződött) jelentős pénzügyi beruházást jelenthet a javítás vagy a korszerűsítés érdekében. Ezért jobb és olcsóbb, ha elsőre jól csináljuk.

A vendéglátóipari ügyfélkör ingatag lehet, és a verseny kemény - így az elégedetlen ügyfelek egyszerűen továbbállnak. Ha nem érzik emlékezetesnek vagy nem fényképeznek jól, az emberek keresni fognak egy másik jól megvilágított helyet, ahol jobban érzik magukat.

Az emberek érzelmi lények. Először érzünk és csak utána gondolkodunk. Amikor belépünk egy térbe, az érzékszerveink (látvány, hang, szag, hőmérséklet stb.) érzelmi reakciót váltanak ki, majd az agyunk ezeket gondolatokká és értékelésekké dolgozza fel (jó, rossz, izgalmas, menő stb...). Mivel vizuális lények vagyunk, a világítástervezésnek megvan a hatalma ahhoz, hogy befolyásolja, hogyan érzékeljük a teret és hogyan kapcsolódunk hozzá. Az egyik pillanatban energikusnak és aktiváltnak érezhetjük magunkat. Egy gombnyomással ugyanezt a teret teljesen másképp lehet megjeleníteni - így nyugodtabbnak és kényelmesebbnek érezhetjük magunkat.

Hiszem, hogy a belső környezet nagyszerű világítástervezésének "harmadlagos élményt" kell jelentenie. Amikor belépünk egy jól megvilágított és jól megtervezett környezetbe, általában pozitívan érezzük magunkat és elköteleződünk a térrel kapcsolatban. Az agyunk ezután beindul, hogy meghatározza, miért érezzük így magunkat, és így a szemünk a gyönyörű kivitelezés, bútorok vagy építészet felé fordul. A vásárló csak egy idő után döbben rá, hogy valami egészen csodálatos "hangulat" vagy "hangulat" van - ez a nagyszerű világítástervezés, az érzelmek finom utazása.

Csak két alkalom van, amikor a világítás "elsődleges élmény". Az első, amikor mesés funkció, szerelés és telepítés van. Valami fantasztikus, ami megragadja a tekintetet. A második pedig az, amikor ez egy hiba. A rossz világítástervezés mindig elvonja a figyelmet a gyönyörű építészet és belsőépítészet látványától. Olyan kár, amikor egy mesés belső teret, építészeti homlokzatot vagy kertet tönkretesz a rossz éjszakai világítás. A rosszul átgondolt vagy telepített világítás sokba fog kerülni.

Olyan korszakba is beléptünk, amikor szerintem kevesebb vizuális rendetlenségre van szükség egy térben. Túlságosan is gyakran vagyunk túlságosan ingerlékenyek. Több világítás és vizuális inger éri az életünket, mint valaha; a képernyőktől a kijelzőkig és a rengeteg fényhatásig, amit létrehozhatunk. A világítástervezés terén a kevesebb több - nincs szükségünk annyi fényre, mint amennyit a hagyományok tartanak. Minden világítást gondosan meg kell fontolni, hogy a kívánt hatást érjük el, de anélkül, hogy az embereket túlterhelnénk. Az árnyék gyakran elfeledett (és szükséges) eszköz a forma, a tér és a pihenés megteremtésében.

Emberként a történetek is vonzanak minket. Minden sikeres márka többet ad el a termékénél. Ők egy történetet vagy egy ötletet adnak el - ami egy érzéssé válik. Itt jön a képbe a világítástervezés is. Az első dolog, amit megkérdezünk, hogy "mi az a narratíva, amit minden esetben el kell mesélni?". Aztán azt kérdezzük magunktól, hogy "hogyan érhetjük ezt el a világítással". A válaszok, amelyek az iteratív folyamat során születnek, amikor ezeket a kérdéseket már a projekt kezdetén feltesszük, tájékoztatnak és irányítanak bennünket minden egyes tervezés alapjához, amelyet ügyfeleink számára készítünk.

A vendéglátóhelyekre történő tervezésnél további nyomást jelent, hogy a helyiségnek "közösségi médiabarátnak" kell lennie. Elmúltak már azok az idők, amikor egy profi fotós készített néhány gondosan megválogatott fotót, amelyek meghatározzák, hogy a világ hogyan tekint a térre néhány igényes magazinban. Ma már minden nyilvános helyiséget "lefotóznak egy telefonnal" - gyakorlatilag az első naptól kezdve minden láthatóvá válik.

A világítás tökéletes eszköz arra, hogy olyan vignettákat hozzon létre, amelyek megoszthatóak és tartalomra méltóak. Az Instagram nagyszerű platform a világítás szerepének bemutatására. Azonnal megmutatja, hogyan nézhetnek ki a különböző terek a nap és az éjszaka folyamán. Az Instagram ebből a szempontból fontos marketingeszköz is.

Például a londoni Mondrian Shoreditch szállodában, ahol a DesignPlusLight tervezte a világítást, a csomagmegőrzőt színváltó üveggömbökkel ellátott tükörrel borított funkcióvá alakították át. A színváltó effektek és a tükröződések egyfajta